Intressant

Idag fick jag vara med om något jag inte räknat med! Inställd och klädd för en idrottslektion så ändrades planerna och klassen begav sig till Stadshuset för att träffa ingen mindre än USA:s ambassadör. Vi hade fått höra tidigare att några enstaka från SPIN skulle få möjligheten av träffa ambassadören men nu fick hela klassen chansen. Jag hade inga som helst förväntningar men blev så oerhört positivt förvånad. Pratstunden var relativt kort men vad inspirerande! Jag tycker det är så sjukt viktigt och spännande att se hur "högt uppsatta" i världen vill att vi unga ska hjälpa och engagera sig politiskt - något som enligt mig är superviktigt. Politik idag har på något sätt blivit något vissa inte "orkar" bry sig i eller något som folk lätt ställer sig passivt till, så därför är det viktigare än någonsin att ta med alla typer av människor in till saker som exempelvis mötet idag, främst ungdomar, för att väcka ett intresse och ta del av viktiga frågor. Vi som har tillgång till demokrati ska ju självklart utnyttja det. Som sagt varade det bara en kort stund men jag har blivit inspirerad så det räcker gott och väl och min längtan till att sticka till USA blev inte direkt mindre! Plus! Amerikaner må ju vara de charmigaste. 
 
Mark Francis Brzezinski, en gubbe jag inte vet vem det är och Luleås kommunalråd! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0